• Arkiv

  • Blog Stats

    • 18,480 hits

De målade grottornas land

Sista delen i Jean M. Auels serie om kvinnan Ayla och hennes liv
för 35 000 år sedan.

Jag läste de första delarna i serien för ungefär 15 år sedan och tyckte att de var underhållande, för att inte säga väldigt bra. Om sista delen ska jag väl inte säga för mycket, eftersom jag kan tänka att det är flera av er som  ser framemot att få läsa den och se hur det går.

Men en liten varning kan jag väl få utfärda?
Ha inte för höga förväntningar, om det inte är så att du gillar att läsa om otroligt många olika sorters helande växter, målade grottor i oändlighet och en hymn för att ära modern som tydligen passar väldigt bra att sjunga i dessa grottor – om och om igen.

Är jag besviken? Ja.  Synd med en sådan avslutning på en annars bra serie.

//Cecilia

Kommentera

