• Arkiv

  • Blog Stats

    • 18,480 hits

Månadens bokcirkel

Och var hör du hemma?Just nu läser jag de allra sista sidorna i Anne Tylers roman Och var hör du hemma? Anne Tyler är månadens valda författare i bokcirkeln på biblioteket. Just nu läser vi nio medlemmar tillsammans tre olika romaner av Anne Tyler. På torsdag förmiddag ska vi träffas och prata om våra upplevelser. Det är inte alltid vi tycker likadant, men det är oftast då samtalen blir mest intressanta! Våra träffar är väldigt anspråkslösa och vi för inga högre litteraturdiskussioner. Det är alltid spännande att höra om hur andra har läst boken och om de andra böckerna varit läsvärda. På så sätt får vi nya lästips av varandra!

Om du är intresserad av att vara med i en bokcirkel så vänd dig till ditt bibliotek. Just nu är gruppen full, men vi har några på vänt så kanske kan vi snart starta en grupp till?

Jag ska inte avslöja vad jag tycker om Och var hör du hemma? än, men så mycket kan jag ju säga att det är v ä l d i g t många middagar! Och en massa namn (men nu har jag kommit på att det kanske inte gör så mycket att man inte minns vem som var svägerska och vem som var kusinbarn)! Detta är den första bok jag läser av Anne Tyler. Kanske blir det fler framöver…

/Birgitta

Kommentera

