• Arkiv

  • Blog Stats

    • 18,480 hits

Smittad av Johanna Strömqvist

Hårdrock, kärlek och vampyrer – kan det bli bättre tänkte jag när jag skulle börja läsa den här.

men…

Antingen hade jag för höga förväntningar eller helt enkelt andra förväntningar på hur storyn skulle utvecklas.
Allteftersom jag läste kändes det som att de tre orden hårdrock, kärlek och vampyrer byttes ut mot droger, sex och folk som mår dåligt. Boken kändes pratig och först i sista fjärdedelen av boken kommer man någonstans när det gäller själva vampyrgrejen, mycket att läsa innan dess alltså. I boken lämnas också många trådar som inte känns helt klara och det skulle säkert kunna bli en fortsättning, men det vet jag å andra sidan inte om det är värt.

Så vill man läsa om hårdrock, kärlek och vampyrer ska man inte välja den här boken. Vill man istället läsa om Maria som träffar Emmy och fascineras av hennes värld av popularitet, festande och gänget som håller på med blodmagi då är det bara att komma och låna boken hos oss.

//Cecilia

Kommentera

